Pages

28 Şubat 2013 Perşembe

Çiçek Açtık

ikizbebek2
Civcikoğlum su çiçeği geçirdi.
İkizine bulaşacak diye beklerken olmadı.
Biri hastayken 1-2 gün sonra hooppp diğeri de hasta olur normalde.
Vücudun da  tek bir kırmızıyla başlayan kabarma sırt ve karın bölgesin yayıldı.
Doktor kaşıntılarını önlemek için jel ve losyon verdi. Sadece duşa izin varken , yıkanmak yasaktı.
Kaşımaması ve koparmaması gerekiyordu bu kabarcıkları deride iz kalmaması açısından.
Aslında aşıları yapılmıştı ama doktorun dediğine göre aşı olan çocuklarda geçirebiliryordu su çiçeğini.
Neyseki hafif geçiriyorlardı aşı oldukları için.

ikizbebek

Sanırım şu sıralarda okullarda suçiçeği salgını var.

Su çiçeği nedir?neden olur? internette şöyle bir baktığımda aşağıdaki notları toparladım.

Nedir?
Genellikle çocukluk çağında ortaya çıkan suçiçeği, çok yaygın görülmekle birlikte ağır belirtilere yol açmayan virüs kökenli bir bulaşıcı hastalıktır.Ti­pik döküntüler, deride içi sıvı dolu ka­barcıklardan oluşur. 


Neden olur?
Suçiçeğinin etkeni, herpes grubundan bir virüstür. 
Virüs, derideki kılcal damarları etkileyerek üstderi yapısının bozulmasına, içi serum, epitel ve bazen iltihap hücreleriyle dolu tipik kabarcık­ların oluşmasına yol açar. 

Suçiçeği en çok 2-8 yaşlan arasındaki çocuklarda görülen bir hastalıktır.
Hastalık kış ve ilkbahar aylarında daha sık görülür.

12 yorum:

  1. cok geçmiş olsun oğluş'a. bana ablamdan geçmişti çok net hatırlıyorum. İlk okuldaydım. siz ayni evde olup bulaştırmamışsınız süper. dizimde bir izim vardır o günlerden :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun civcik'e.
    benim üç izim var yüzümde :)

    YanıtlaSil
  3. tatlım, çok geçmiş olsun. öperim o civciği ben :(

    YanıtlaSil
  4. Seyhan, evet bende çocukken ablam bulaştırmıştı.

    Küçük Mucizem, dayanamayıp kaşımışsın demek ki :)

    Tibet'in annesi, çok sağol Sibelim.

    YanıtlaSil
  5. Çok çok geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun, bahar geldi gibi bir yazı beklerken hastalık çıktı, bir an önce atlatır umarım

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun ikizine bulaşmaması iyi mi kötü mü bilemedim :)
    eskiden kardeşlerden birbirine geçsin isterdi ya anneler
    14.aysonu suçiçeği aşısı oldu benim kızlarım da yıllar sonra tekrar kızamık ve suçiçeği salgını olduğunu duymak cansıkıcı

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun.
    Evet eskiden geçsin derlerdi birbirine. Neden acaba?

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun :( Tek sıkıntısı kaşıntı galiba :(

    YanıtlaSil
  10. iyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar.
    İkizide geçirdi şimdi su çeçeğini :)

    YanıtlaSil
  11. Aaa civcik kiza da cok gecmis olsun :(

    YanıtlaSil
  12. biz de de önce kızda başladı oğlanda devam etti. oğlan değil de kız ağır geçirdi.aşı olmamışlardı daha kızın kaşında ve alnında kırmızılık kaldı çok korkuyorum iz kalır mı diye?çukurluk yok sadece kırmızılık inş. geçer.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...