Pages

24 Aralık 2012 Pazartesi

Kurabiye Kokusu Geliyor Burnuma

DSC_0802
-Anneciğim bana kurabiye yapar mısın?
-yütfenn, yütfenn , yütfenn
şeklinde bir isteme şekli olunca dayanamam tabi.
Her anne gibi kalbim erir, yerinden çıkar.
Hemen dalarım mutfağa, bazen onlarlar la, bazen tek başıma. DSC_0870 DSC_0865 DSC_0869
Genellikle mutfakta beraberce yaparız kekimizi, kurabiyemizi.
Kurabiye yapıyorsak, o minik ellerle yuvarlarız kurabiye hamurumuzu.
Kek yapıyorsak sabırsızlıkla bekleriz kek hamurunun pişirme kalıbına boşaltılmasını.
Kafa kafaya verip, yalamaya başlarız dibini karıştırma kabının. Ayy dur ben az aldım sen çok aldın derken dibi görünür kabın.
DSC_0789
Çocukken ben de öyleydim, kek hamuru, muhallebi, sütlaç tencerenin dibini yalamaya bayılırdım hele ki azıcık da o dibi tutmuş ise.
DSC_0831-tile

DSC_0827

Hamur yalama faslı bitince, kedi gibi tüneriz fırının önüne.
-anne pişti mi?,
- anne bak mımmmmm burnuma kokusu gelmeye başladı
diye bin bir dönerler kedi gibi fırının önünde.
sanırım yaklaşık 50 kere filan az kaldı, birazdan pişecek diye yanıtlamışımdır her defasında sorularını.
DSC_0863

Piştiği an da değmeyin keyfimize, sıcacık kurabiyeler, yanında sütle nasılda güzel gider.
Azıcık ta,  tabaklarını bardaklarını  süslediniz mi, yüzlerinde ki gülücük herşeye bedel.
Eğer sizde yapmak isterseniz bu kurabiyelerden.
Zamanım var diyenlerdenseniz buyrun bu tarife.
Zamanım yok hızlıca yapmalıyım diyorsanız kesinlikle size bunu %100 tavsiye ederim.
Güzel bir hafta olması dileğiyle.
Sevgiler.
DSC_0801

12 yorum:

  1. Daha geçen gün Funda diyordu hiç kurabiye yapmıyorsun, yeni bir tarif bul da yap diye..
    Bunlar tam istediğim gibi, fotoğraflar o kadar harika ve özendirici ki..
    Çayın yanında, kahvenin yanında oh miss gibi gider... Dur hemen deftere yazayım ilk fırsatta da yapayım..

    YanıtlaSil
  2. cafenohut,
    mutlaka denemeni öneririm, o çikolata kokusu eve yayılınca bu soğuk havada içimizi ısıtıyor.Carte Dor un çikolatalı kurabiyesi de oldukça başarılı ve yaklaşık 10 dakikada hazır oluyor.çalışan insanlara kolaylık.Foroğtaf konusundaki yorumun için çok çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Sunumun kadar tatlarının da süper olduğunu düşünüyorum,bir de ben de o muhallebi dibini kaşıklamayı sevenlerdenim çocukken ve hala:)

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflar gerçekten de çok güzel... Tam Pinterest lik...Sen anlatırken, o sabırsızlığı neredeyse hissettim, Cafe Fernandoyu ben de çok severim hatta bu yılbaşında brownisini yapmayı planlıyordum. Pişirip çam ağacı şeklini vermeyi düşünüyorum :)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Yıldız, evet bende hala kaşıklarım :)

    Esin, teşekkürler, pinledim :).Cafe Fernando nun tarifleri süper çıkıyor.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik, harika görünüyorlar. Biz de mutfakta birseyler yapmayi cok seviyoruz, ama nedense yeme kismina gelince bizimki pek orali olmuyor maalesef :(( Oglum okulda yiyorsun ama diyorum, orasi okul! diyor :)

    YanıtlaSil
  7. ooo harika olmuslar,elleirne saglik senin miniklerin! Mutlu seneler!

    YanıtlaSil
  8. Bahar, nazları annelere bunların :)

    Bir Terazi Kızı, teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  9. ne tatlı olmuştur kurabiyeler kimbilir ikizlerin eli değmişse.Afiyet olsun prensese ve prense...

    YanıtlaSil
  10. mehtap,teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık canım. muhteşem görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  12. Bize sen alıştırdın bunu:) Yaz senden sonra bu markanın müdavimi oldu

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...