Pages

23 Haziran 2009 Salı

Bebeklerde Ateş

Olan oldu,öksürüyorum,burnum tam bir musluk,ateşim var,her yerim ağrıyor derken,bebeklerime de bulaştı.

Yaz gününde soğuk algınlığı.

Önce civcik oğlum ateşlendi,şimdide civcik kızımda başlıyor.

İkiz olunca,herşeyin 2 katı,hastalık 2,öksürük2,ateş 2,sevgi 2,öpücük 2.

Bebeklerde ateş düşürmek için,doktora gitmeden önce evde yapılabilecek önlemler;

-öncelikle üstündeki fazla kıyafetleri çıkarın.

-ıslak bez/havlu ile bebeğinizin alnına,koltuk altlarına koyun(sirkeli suda olabillir)

bebeklerde ateş ölçer;

-size tavsiyem 10 veya 20 sn gibi kısa sürede koltuk altından ölçüm yapan digital termometreler.Çünkü zaten ateşten iyice mızmız hale gelmiş olan bebeğiniz,ateşini ölçmek için kol altına koyacağınız dereceden sıkıntı duyacaktır.Ama böyle kısa süre ölçüm yapan dereceniz varsa,rahatça ölçüm yapabilirsiniz.

Arkadaşım Elen geçenlerde ateş düşürme bantlarından söz etti,1 tane aldım eczaneden,yolculuklar sırasında lazım olabilir diye.Bu arada bu bantlar 1 yaşın üzerindeki bebekler için uygunmuş,onuda belirteyim.

8 yorum:

  1. merhaba,
    geçmiş olsun. 2 saniye de kulaktan ölçenleri tavsiye ederim. Özellikle de braun'un modelini. Uyurken bile ölçebiliyorsun...

    YanıtlaSil
  2. Selam Nurdan,
    bende chicconun kullanıyorum ama koltuk altı o.
    Önerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ateş düşürücü bantlardan kullandık biz. Islak bezi alnına değdirtmeyen ak kuzum, saatlerce ellemedi bu bantı, çıkarınca da kızdı :) Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Azna,
    Bant hoşuna gitmiş desene senin kuzunun :)

    Civcikoğlum,dün ıslak bezi koymama hiç izin vermedi,bende duş aldırdım,şimdilik bantı yol için saklıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok büyük geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  6. merhaba
    geçmiş olsun.benimde ikizlerim var.Ve bir kızımın adı tuana, diğerinin adı Kayra..benimkiler 10 ay 3 haftalıklar.Ben 6. aydan itibaren braun' un kulak derecesini kullanıyorum çok memnunum.Ama popoyla arasında 0.3 birim civarı oynama var .Oda çok önemli değil zaten.tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. Uğur böceklerim,umarım kısa sürede iyileşirler.Çok halsizler.
    Ben koltuk altından ölçüyorum,kolayıma geliyor.
    Bloguna baktım,kızların,maşallah çok tatlılar.hatta adaşız bile :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...